figs-cinnamon
Diversificarea la Bebelusi

Cum sa indulcesti deserturile? Alternative naturale la zahar.

Desigur stii deja ca nu e sanatos sa folosesti zahar in retete. Si daca nu e sanatos pentru tine, nu ii va face bine nici bebelusului tau. Atunci cand incepi divesrificarea alimentatiei bebelusului, stii insa ce alternative naturale ai la zahar?

Opinia nutritionistilor este ca organismul nu are nevoie de zahar. Dar daca totusi acesta face parte din alimentatie, atunci cantitatea trebuie sa fie foarte mica. Medicii pediatri sustin acelasi lucru. In plus, in primul an zaharul trebuie sa fie excus din alimentatia bebelusului. Cantitatea maxima de zahar nu trebuie sa depasteasca 30 g/zi pentru copiii intre 1-3 ani, si 40gr/zi pentru copilasul de 3-4 ani. Citeste mai multe despre ‘Zaharul in alimentatia bebelusului’.

Teoria e clara dar realitatea e cu totul alta. Dulciurile si zaharul sunt evident in topul preferintelor atat la adulti cat si la copii, desigur.

Am incercat sa imi feresc micuta de acadele si bomboane. Si ma felicitam de reusita pentru ca nu isi dorea ceva ce nici nu stia ca exista. Pana pe la 2 anisori, ‘Nenea Turcu’ ii dadea mereu acadele atunci cand noi cumparam legume si fructe. Ea le punea simpatic in buzunar crezand ca sunt niste jucarii plictisitoare. Pana cand a observat intr-o zi la ce folosesc. Si de atunci am facut mai rar vizite la ‘Nenea Turcu’.

Doar ca nu poti sa negi realitatea ci sa o abordezi din punctul in care ai ajuns :).

Nu e o tragedie, desigur. Dar in continuare prefer sa supraveghez cantitatea si sursa de ‘dulce’.

Si iata ce am descoperit:

1. Piure-ul de Mere/Pere este un ingredient minunat care poate fi folosit ca indulcitor in retetele de biscuiti, muffinuri, clatite chiar si torturi. Citeste atent eticheta si verifica ca piure-ul de mere sa nu contina indulcitori. Iar daca ai posibilitatea poti sa il prepari acasa.

2. Fructe de tip bobite (berries): capsune, zmeura, coacaze, afine sunt excelente ca indulcitori pentru torturi, smoothie-uri, placinte, tarte, muffinuri. Din acest tip de fructe inghetate poti sa faci un sorbet fara zahar care pe langa faptul ca e delicios, e si foarte sanatos.

3. Bananele sunt si ele excelente atat ca indulcitor pentru smoothie-uri dar si in alte retete. Piure-ul de banane poate inlocui ouale, untul si zaharul. Joaca-te putin cu cantitatile de banana si vei reusi sa prepari pana si retete delicioase de brownie-uri, placinte, torturi raw, biscuiti, inghetata, iaurturi.

4. Fructe uscate gen curmale, smochine, struguri, piersici, caise sunt o sursa concentrata de zahar si pot fi folosite cu succes in siropuri, sucuri, smoothie-uri. Din nou, cititi eticheta atunci cand cumparati fructe uscate deoarece fructele uscate gen ananas, banane, pot contine zahar rafinat care a fost adaugat in procesul de deshidratare.

5. Stevia e un ingredient 100% natural. Citeste atent ambalajul deoarece, acesta poate sa indice si alte ingrediente. Stevia se poate folosi la ceai, cafea, dressinguri de salata, poridge, deserturi, smoothie-uri, dulciuri facute in casa.

6. Scortisoara cu toate ca tehnic vorbind nu este dulce, indulceste aromele mai puternice sau amarui. Folosita in piureuri de fructe, iaurturi, este ingredientul care iti taie pofta de dulce.

Mai sunt si alte surse de indulcitori naturali gen: sirop de artar, agave, zahar de cocos, nectar de cocos, sirop de orez brun, mierea. Acestea nu sunt neaprat mai sanatoase si pot cauza dependenta de zahar.

Voi cum va indulciti deserturile?

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply